Ville (assisterad av Pontus) rekommenderar... AK-47 - The Badge Means You Suck 7"

image153

Efter en viss tids bortavaro pga strulande teknik är nu Ville tillbaka med sina rekommendationer. Han är kvar i Vantör.

Efter att ha lagt ut US chaos - Eye for an Eye EP:n här på bloggen, erbjöd sig en snäll människa vid namn Pontus att skicka mig en bränd skiva med lite andra US chaos låtar som jag inte har hört. Skivan, eller rättare sagt två skivor, kom, och innehöll förutom US chaos en massa andra band också, mest från USA. Eftersom punk från USA är ett ganska så okänt kapitel för mig, lyssnade jag igenom skivan med stort nöje. Det var då jag hörde AK 47 - The badge means you suck 7".

image151


Vet ingenting om bandet, förutom att de är från Texas. Skivan är släppt 1980(?) på Pineapple Records och innehåller två spår, The badge means you suck (som är en riktigt bra låt och anledningen till varför jag lägger ut denna skiva) och Kiss my machine (som är rätt så tråkig). The badge means you suck är också anledningen till att skivan nu finns i min skivsamling.


Stort tack till Pontus för AK-47, C.I.A, och Bored youth.


Lyssna här!


1. The badge means you suck

2. Kiss my machine


Kommentarer
Postat av: Pontus

Coolt! Bara att höra av dig om jag ska skicka upp mera brända godingar.

2008-05-07 @ 00:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0