Grave Disorder på RiotClub/KGB 1/8

Höstpremiären var en schysst tillställning. Det är inte direkt svårt att fylla KGBs grytliknande bottenplan, och det blir ganska svettigt där nere - i synnerhet en kvav sommarkväll som den aktuella. Grave Disorder gjorde en bra spelning inför en entusiastisk publik, och lät både bättre, snabbare och hårdare än vad jag mindes från tidigare. Sen att det var en massa så kallade "horrorpunkare" på stället är väl sånt man får räkna med. Horrorpunk är för övrigt den mest onödiga av alla onödiga subgenrer, och de kajalmålade ursäkterna till gothpunkare som verkade vara Grave Disorders stadiga fanbas kändes ganska onödiga de också. Skulle gärna se Grave Disorder skippa hela den biten, eftersom jag tycker att deras musik har rejäl potential, och tror mig veta att en hel del av bandets medlemmar nog skulle kunna få till bra, meningsfulla texter utan gore, slafs och varulvar. Men det är ju jag det.


Grave Disorder ur fågelperspektiv


Ivrig publik i aktion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0