Tysta Mari och Radio Brigade på Snövit

Igår var det lördag och Tysta Mari firade släppet av sin nya skiva Tjugo Minuter Över Tre med ett gig i Snövits för aftonen proppfulla källare. Det är förvisso en källare som man fyller utan större problem, men igår var det överjävligt trångt och fullt av Rancidpunkare och svennebananer och en handfull punkare och skinheads. Supportakten var Radio Brigade som består av Ra... förlåt, Bombshell Rocks-Mårten och några andra Örebroare. Det verkade så outsägligt ointressant att jag - fördomsfull som jag är - satt på övervåningen och ölade istället för att titta. 

Tysta Mari genomförde sin spelning med sjukt bra ljud för att vara på Snövit och med gamla hitar som Diamanter och Nålar, och ett par nya som Full Kontroll och Bomb i Stan. Det är de låtarna jag kommer ihåg, för av en händelse var jag inte direkt nykter. Det var en ålrajt spelning. Tysta Mari låter riktigt bra även om de är pretentiösa och runknostalgiska.

Bildbevisen uteblir eftersom kameran vägrade samarbeta.

Jag har inte hunnit lyssna igenom albumet än, men när jag gjort det kanske jag skriver en rad eller två om det. Vi får se på vilket humör jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0