Oi! Oi! fjortis, get your hair cut!

Folk från Stomp-it och skadagarna på Allhuset går ut med ett nytt klubbkoncept: Ska och oi! för den nya generationen skinheads - en (förhoppningsvis) återkommande klubbkväll på Kafe 44 för skins och punkare som inte har fyllt 18 ännu. Det är naturligtvis ett jättebra initiativ. Två frågor kvarstår dock:

1. Finns det verkligen en ny generation?

2. Hur lång tid kan det rimligen ta innan arrangörerna tappar sugen att ordna sådana här saker när den "nya generationen" verkar vara proppmätt självtillräcklig och odrägligt lillgammal. Eller vad sägs om 16-åriga Saras kommentar på Klubb Jamborees nystartade myspace-sida:

"Bra initiativ, men jag är ändå rädd att det kommer dyka upp en massa freshcuts som jag inte vill vistas i samma rum som, hu. Då tyr jag mig till er två istället :)"
 
Jag finner inga ord.

image105


I övrigt:

De Lyckliga Kompisarna gör sin första spelning på ett helt gäng år den 26/3 på Debaser.

Kommentarer
Postat av: Papa Franz

hehe... nu får du fan sluta va så jävla bitter Robban! Tycker alla dina senaste uppdateringar har präglats av pessimism ;) Cheer up!

2008-01-31 @ 12:20:11
Postat av: Pelle

Papa>> Han nämner ju DLK-spelningen. Det är ju skoj! ;D

2008-02-01 @ 13:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0