Dobermann Cult - When the Dogshit Hits the Fans

image115

Stockholmsgängets debutplatta släpptes förra veckan på franska Mass Productions och tål att införskaffas. Fem grabbar, briljanta var och en på sitt sätt, spelar skitig och klyschig hardcore med en liten ögonglimt och mycket kunnighet. Texter som "No one in here is a pretty boy/ No one in here gives a fuck/.../No one in here is socialy acceptable/.../Drink hard fight Dirty/ It sure aint nice sure aint pretty/.../No one in here is a pussy.../" där man inte riktigt kan hålla sig för skratt gottgörs av en god vilja och hatlåtar om brats, Bush, trafficking, musikindustrin, poliser, samt ett par kärlekslåtar, en av dem tillägnad Stockholm. Dessutom bjuds det på en cover av Totalitär.

Är du helt obekant med Dobermann Cult kan du läsa lite mer här. Medlemmarna spelar eller har spelat i ett gäng andra band, av vilka ett axplock är The Contract, The Dontcares, Antipati, Sleepless Nights, och Stockholms Blodbad. Det går också bra att besöka bandets myspace-sida

Kommentarer
Postat av: Arslet

D.C. Krossar.

Skriv något om Planet Trash!

Eller om P-Nissarna.

Eller om Alexander Bard.

Eller om knark.

Eller om G-anx.

2008-02-25 @ 01:54:48
Postat av: Paco

Arslet>> Jag har på riktigt inte lyssnat på Planet Trash sedan jag var femton och de var med på massa samlingskasetter, där de bröt av trevligt mot all den tidens så kallade trallpunk. Mina favoriter var "Jericho" och en annan som jag glömt titeln på men som gick typ: "you don't know your rights kid, and they don't follow the law/ No one will be watching when they kick you in the balls"... All respekt dock till PT, som harvat på bra länge nu!

P-Nissarna tyckte jag var pinsamma då och nu är de väl mest lite träiga? Ska inte säga för mycket då jag bara hört nån enstaka låt sedan återföreningen...

Alexander Bard är ju det enda jag skrivit om på sistone.

Knark är bajs. Fast alkohol är farligare än den mesta narkotikan sa de på SVT igår.

G-Anx vet jag parabelt lite om.

2008-02-26 @ 15:01:27
URL: http://punkochoi.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjo!
Tänkte bara tipsa om ett bra band. Dom har tagit ställning och ger bort sin musik gratis och sprider den enbart genom sina fans. Tycker iden är cool och jag tror att det är så det kommer att se ut i framtiden. Gå in och tanka ner och sprid vidare om du gillar det.

www.magnacartacartel.com

/Emil

2008-05-23 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0