Rassle Punkrock '08

Mitt första besök på Rassle punkrockfestival avhandlar jag här i några få meningar. Vi börjar med det dåliga: Det regnade konstant under lördagen och det var mycket bilbältesskins och crazy festival-CP:n på plats. Det ligger utanför Emmaboda (det är fett långt jao). Det var ungefär det. Till festivalens fördelar hör de flesta av banden som lirade, lättillgängligheten och att man inte behövde kriga för att stå längst fram på spelningarna. Dessutom såklart alla vänner från hela Sverige man träffar alltför sällan, men som var på plats.

Gatans Lag, Discharge med Varukers-Rat, Evil Conduct, ett nyktert och städat The Business och ett tight, peppat och stenhårt The Bristles var värda allt besvär. Ticking Bombs hörde jag av Ville Rekommenderar-Ville gjorde ett utmärkt framträdande.

Några frågetecken dock; Spelade Texas Terri? Var det Haggis som stelt och utan vidare engagemang spelade en handfull Misfits-covers och typ inget mer? Varför varför varför boka ett band som Rövbajs, och varför varför varför spelar de inte något vettigt när de uppenbarligen verkligen kan lira? Och såklart varför Mad Sin?

Kommentarer
Postat av: Simon

Var det värt den långa resan?

2008-08-25 @ 17:07:04
Postat av: Paco

Simon>> Ja, definitivt.

2008-08-25 @ 18:06:41
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Jans

Tydligen skall enligt rykte fadern till haggis basist dött dagen innan, vilket gjorde att sångaren gick in på bas och kunde väl antagligen inte spela värst mycket. Då kan man ju iof fråga sig om de inte skulle ställt in helt istället för detta gig.

2008-08-25 @ 18:22:40
Postat av: Kungsol

Hittade en hel del bilder på kameran som helt klart bara borde grävas ner och dö... ;)

2008-08-25 @ 18:50:35
Postat av: Paco

Kungsol>> Först måste Paco titta på dom.

2008-08-25 @ 19:38:58
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Pelle

Kungsol>> Pappa Pelle vill också se! =)



I övrigt så tycker jag att returglasbehållaren var roligast på festivalen!

2008-08-25 @ 21:58:26
Postat av: Kungsol

Pelle/Paco>> Ah det får bli ni två då, Sen förstörs fan skiten.



Får fan bara ont i levern när jag försöker minnas vad som va bäst...

2008-08-26 @ 17:49:25
Postat av: Koreanen

Kungsol>>> MEN JAG DÅ?

2008-08-26 @ 19:20:24
Postat av: Archie

Kungsol>> Äh, du var ju bara lite på spänn, kung-fu-fighting for sure, om du frågar mig.



För övrigt kräver jag också att få se våra fina bilder och anser att bajsmannen borde skjutas.

2008-08-26 @ 21:36:14
Postat av: linda

jag tycker det var kul med ett band som rövbajs,som lite omväxling från alla seriösa band.man ska ju få garva lite med, och om man ser till deras publik så var det massor som tyckte som jag.

2008-08-27 @ 07:28:27
Postat av: Paco

Linda>> Varför garva åt nåt som inte är det minsta roligt?

2008-08-27 @ 09:42:29
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Kungsol

Paco>> Bajs är ju skitkul..............

2008-08-27 @ 11:04:54
Postat av: Inge Ansvar A.K.A Korken Flyter

Kändes som en skön fyllefest med känsla av hippearrangemang.... De som gav lite extra fyllekickar var : Antipati, Gatans Lag, T.B, Accidents, och Mad Sin. Rövbajs var ju kul innan de gick upp på scen :-) Smaken e som korken, den ena gillar att korka upp den andra att va korkad?Hemresan var fin tack vare 8 timmars fylla i bussen :-) Buss och Garn / Korken

2008-08-27 @ 18:22:16
URL: http://www.fcstpauli.se
Postat av: Leppe

Nån som såg Sniffing Glue, hur var det giget ?

2008-08-27 @ 21:54:18
URL: http://leppe.blogspot.com/
Postat av: Babs

Hej. Ok då har jag fixat några CDs till Ville som jag lovade på Rassle. Hittade även 2st 7"or från det där landet Frankrike som han Paco ska få. Bara att maila en postadress så skickas det upp.

-->Leppe, Sniffing Glue var bättre än de dåliga banden. Sound Of A Revolution var sämst som väntat, fast de hade mest publik eller...

2008-08-28 @ 00:39:34
Postat av: Pelle

Leppe>> Tyvärr så kom ju vi en dag för sent så vi missade Sniffing Glue. Men jag fick iaf chansen att ta ett par pils med Staffan och Jocke.

2008-08-28 @ 12:27:29
Postat av: punxdrunx malmöö

accidents va bäst, tätt följda av rövbajs. säg va ni vill men det går hem annars skulle det inte stått 1500 pers och sjungit med i refrängerna. sjunga om det är roligt,däremot inte uppleva det live,därför borde de aldrig mer släppa in svinet onkel.han borde va inlåst.

2008-08-28 @ 12:32:16
Postat av: punxdrunx malmöö

bristles oxå va grymma såklart!! :D

2008-08-28 @ 12:37:02
Postat av: Kånkel

vems onkel var där?

2008-08-28 @ 13:05:33
Postat av: grodan

onkel-bajsmannen grisen förstås vem annars.

2008-08-28 @ 13:06:42
Postat av: Paco

punxdrunx malmöö>> Att 90% av alla människor är idioter - punkare eller inte - är väl ingen hemlighet?

2008-08-28 @ 17:18:02
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vad är bilbältes skins?

2008-08-28 @ 20:49:56
Postat av: punxdrunx malmöö

paco-då tillhör jag definitivt de 90% , för jag har sett otaliga spelningar med rövbajs under deras 20 åriga karriär och konstaterar att folk vill att de ska låta som de gör.klart de kan spela(det är ju medlemmar från större band med)men könspunk SKA inte låta för tajt och bra helt enkelt.och de för inte nåt budskap eller försöker vara seriösa som andra töntband alltid ska vara,VARFÖR ska alltid musik vara seriöst och coolt???

2008-08-28 @ 21:59:44
Postat av: Paco

Daniel>> Skinnskallar som klär sig stillöst på ett sätt som gör att de ofrånkomligen ser ut som skit, exempelvis i breda hängslen, decimeterupprull, backpatchade jackor etc



Punxdrunx Malmöö>> Musik måste verkligen inte vara seriös eller cool, men min subjektiva uppfattning är att just könsrock i allmänhet och Rövbajs i synnerhet är skittråkigt och helt onödigt.

2008-08-29 @ 06:49:42
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: punxdrunx malmöö

du tillhör de 10 % då.smaken e som baken. skönt att alla inte gillar samma saker.du tycker säkert att sanna nielsen och jokkmokksjocke är onödigt med.jag trodde det var mest hårdrockare som var så inskränkta att deras musik var bra och allt annat är skitmusik.jag hade fel.

2008-08-29 @ 08:38:21
Postat av: Paco

punxdrunx malmöö>> Som sagt, det är ju min subjektiva uppfattning. Jag antar att du inte gillar alla punkens varianter och subgenrer? Eller alla musikgenrer öht? Självklart gillar alla olika saker... det är inte (enbart) pga folks musiksmak jag avfärdar dem som idioter...

2008-08-29 @ 11:56:45
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Polisen

Grodan: Varken onkel konkel eller bajsmannen var på detta arrangemang...så vafan snackar du om!?

2008-08-29 @ 15:41:32
Postat av: grodan

polisen: ??? är du blind eller??? onkel alias bajsmannen alias patrik andersson från hisingen gbg?? ja han var där, o var en gris som vanligt. var du så fullså du missade honom... både vakterna och övriga rassle crew var mäkta trötta på honom.du är den ende som inte vet vem bajsmannen är i hela sverige verkar det som :p ha ha

2008-08-30 @ 20:23:19
Postat av: Jimpa.

Mad sin var väl helt okej bokning, något för

psychosarna som besökte festivalen, dock går

Rövbajs fet bort.

2008-08-31 @ 15:21:49
Postat av: susanne nitgear

det enda som var bra så var det rövbajs, resten var ju bara skit, boka fler band nästa år som anus cancer,sluten anstalt, pure-x, onkel kånkel.rövbajs hade störst publik på hela festivalen. jag lovar att onkel kånkel drar massor mer med folk! länge leve könsmusiken!!!

2008-09-01 @ 07:37:27
Postat av: Paco

susanne nitgear>> "det enda som var bra så var det rövbajs"... Hur fan skriver du, människa? Onkel Kånkel hade jag iofs inte bangat på, men det är ju en punkfestival och ingen stjärt/snopp/avföring-festival, såvitt jag vet.

2008-09-01 @ 07:41:34
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: susanne nitgear

paco: det är tidigt på morgonen o stavelsen kan svikta lite =) det finns en genre som könsPUNK, och den passar väl alldeles utmärkt på en punkfestival??jag menar inte bara såna band,men något för de som gillar genren är bra.rövbajs var ju ensamma i år och jag åkte för att se just dem och tyckte det var bra. enda jag inte gillade var deras sångare som var full o skitig o äcklig.han är dessutom skinhead och de är inte mina favoriter till vardags.

2008-09-01 @ 08:21:09
Postat av: Kungsol

susanne nitgear>> ... asså... nej.

2008-09-01 @ 11:02:04
Postat av: ludvig

håller med om att de var svinbra(rövbajs) men det var en engångsgrej. det håller inte att köra nästa år igen med den typen av band.kör med nazipunk-band istället.skinhead är trevliga så sångaren låter ju bara mer sympatisk om han har såna värderingar =)

Skål och Sieg Heil!

2008-09-01 @ 11:17:13
Postat av: ProudPunk

rövbajs är fucking bäst av allt

2008-09-01 @ 11:21:35
Postat av: oi-man

ha ha men vad fan vad ni tar det allvarligt,vi satt och söp med sångaren efteråt, världens goaste snubbe.rövbajs är ju mest bara en kul grej,ta det för vad det är.det var ju mycket sköna oi-band i år så det var kul med lite oseriöst trams med.

Oi Oi Oi !!!

2008-09-01 @ 11:40:23
Postat av: Paco

Susanne Nitgear>> Smaken är ju som baken. Full med rövbajs.

KungSol>> Håller med såklart.

Ludvig>> Haha, kul kille. Ungefär lika rolig som ett sexpack på huvet.

ProudPunk & Oi-Man>> Smaken är som baken. Full med rövbajs.



Kul annars att folk verkligen lägger ner tid på att kommentera något så meningslöst som könsrockens vara eller icke vara på punkfestival. Leve scenen!



(Oj, glömde bort det där med ironi och internet...)

2008-09-01 @ 16:58:46
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: maria

nån som ska till wämöpunken i karlskrona? exploited m.fl på scenen. vad vill vi se på scen rassle 2009? om jag fick önska så räcker det med ett eller 2 oiband nästa år.var på tok för många i år.det är ju en oi,ska,punk festival.inte 80% oi och 20 % annan punk.band som evil conduct,haggis och gatans lag är ju högervridna så det förslår.trött på benskallar överallt,och jag vet att emil m.fl håller med att det var väl mycket oi, och han lovade att snåla in lite med de banden nästa år.nån som har nån kommentar? :)

2008-09-02 @ 07:26:30
Postat av: Paco

Maria>> Vet inte alltför mycket om Haggis, men Evil Conduct och Gatans Lag är verkligen inte högervridna. De senare är väl snarare tvärtom om något, och Holländarna är ju gamla skinhead reggae-fanatiker. Benskallar såg jag inte en enda på Rassle, även om jag är säker på att det var en och annan där.



I övrigt var det max ett halvt Oi!-band som spelade på Rassle om du frågar mig, och det var The Business. Även med dina mått mätt kan väl sju band av 23 knappast kallas 80%?

2008-09-02 @ 10:04:23
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: maria

vad vill du se för bokningar till 2009 paco?

2008-09-02 @ 11:01:31
Postat av: Paco

Maria>> Det är många det. Några utkändska band band jag gärna skulle se på svensk mark, för första gången eller inte är: The Templars, Super Yob, Haircut, Newtown Neurotics, Uproar, Bombardiers, Stomper 98, The Analogs, Guns on the Roof, Al Kapott, Trotskids, Conflict, Janitors, och en massa andra som jag inte kommer på just nu... antar att listan kan göras hur lång som helst.

2008-09-02 @ 12:58:34
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: maria

ok, känner inte till alla du nämnde där, men conflict hade jag med velat se. och svenska godbitar då? de bästa svenska banden har ju lagt ned tyvärr (jag gillar band som raped teenagers,kazjurol,16 BUH m.fl)

2008-09-02 @ 13:45:19
Postat av: ProudPunk

Åtminstone ETT könspunkband till rassle 2009 annars dödar jag allt i min väg och tänder eld på hela sverige!! GÖR DET TILL TRADITION FÖR I HELVETE!! BAJS 4 -EVER!"!!!"!!"!

2008-09-02 @ 13:48:08
Postat av: Paco

Maria>> Bristles var en bra svensk bokning. Om man skulle få önska någon ordentlig återförening säger jag ju såklart Agent Bulldogg eller varför inte Puke?



Andra band, som dessutom existerar och som alltid är roliga att se och hänga med, är Gatans Lag, Sinners Since Birth, The Disputes, The Lowlifes, Lost Boys, Royal Stakeout eller The Underdogs. Gärna fler nykomlingar som Bad Shermans eller varför inte Mockingbirds-frontarnas nya projekt.



Varifrån fick du att GL och EC skulle vara högerband?



ProudPunk>> MaccLads är det närmsta bajspunk jag kan sträcka mig till. De skulle nog trivas där ute i obygden, om de inte supit ihjäl sig...

2008-09-02 @ 15:57:53
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: maria

paco-jag fick för mig det, när de satt och skanderade heil hitler.det kanske mest var en fyllegrej.haggis vet jag bestämt däremot har högerextrema värderingar.de skämde ut sig på kuggnäsfestivalen.folk här har klagat på rövbajs men de var inte det sämsta bandet, för det fanns många som var betydligt sämre enligt mig,haggis var ett av dem.rövbajs har ju ett par medlemmar från the scams och de är bra live.skulle sett moderat likvidation i gbg men missade dem tyvärr,många sa att de inte var bra.. men ändå.. lite kult är dem ju att se.

2008-09-03 @ 07:19:13
Postat av: Paco

Maria>> Ja, lyckas man göra bort sig på Kuggnäs är man ju duktig. Nazitätare festival får man ju leta efter i Sverige... skulle väl vara Nordiska då.

2008-09-03 @ 12:56:38
URL: http://punkochoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0