The Lowlifes och Abjekt på Snövit, fredagen 18/4

För ganska precis ett år sedan var vi i Camber Sands på Englands sydkust, fulla på Malibu och Marsdryck. Havstrutarna var stora som rottweilers och muckade gräl med en när man skulle ta sin morgonbaconmacka och snylta kaffe med Cointreau hos Stor-Robert. Kung Sol och Evil Uncle Richie var som ler och långhalm, och skivor inhandlades och band avverkades. Det var en bra invigning på sommaren.

Nu skiner solen från en mycket klarblå himmel och man vill vara full mest hela tiden. Det kan man ju tyvärr inte vara, men i fredags var jag det, och då spelade även Abjekt och The Lowlifes på Snövit.

image146

Jag kom in mot slutet av Abjekts set. Det lät bra faktiskt, i den mån jag hade omdöme att avgöra sådant. Tyvärr kan jag inte precisera mig mer än så. The Lowlifes var jävligt bra som vanligt, trots att kaggepedalen (tror jag det var?) gick åt helvete tidigt i setet. De avverkade en rad egna mästerverk och minst en cover, av Komintern Sect i egen svensk tappning. Tror jag.

image149


Det var jävligt fullt med folk, och det är ju kul om man inte måste pissa, eftersom muggen ligger inklämd precis framför scenen. Lågliven var glada över ölpengarna i alla fall.

Nu ska Paco ut i närmsta gröna lund med något dyrt, franskt vin.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Dyrt, franskt vin? Jag såg bara gröna små burkar av den mindre kalibern! ;P

2008-04-21 @ 09:45:58
Postat av: Paco

Pelle>> Nu är det emellertid så att vinet redan var uppdrucket när fikasällskapet kom förbi. Det var iofs inte dyrt och franskt utan billigt och italienskt, men internet är ju till för att framställa sig i en lite bättre dager...

2008-04-21 @ 10:50:13
URL: http://punkochoi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0