Ville rekommenderar... Wild Youth

Efter ett långt blött sommarlov har likt Fågel Fenix den ryska björnen Ville åter rest sig ur askan för att tipsa om bra grejer. Idag talar han sig varm för Wild Youth:


I don't wanna talk about Johnny Rotten

I don't wanna talk about Sid Vicious

I don't wanna talk about Joe Strummer

I just wanna talk about me, what about me?


Pontus aka Babs  (nej, inte den Babs!) har återigen agerat jultomte och skickat paket både till mig och till Paco. Paco fick två 7":or och jag ett gäng brända skivor med punk från världens alla hörn. Precis som förra gången lyssnade (eller lyssnar fortfarande) jag igenom skivorna med stort nöje. Och det som fastnade mest hittills är Wild Youth från Durban, Sydafrika. Är bekant med detta band sen tidigare, då deras enda singel med samma namn från -79 finns på en av Killed by Death-samlingarna. Och vad kan man säga? Jo, att Wat ´Bout Me och Radio Youth är två suveräna låtar, och att de två (samt Birthward´82's låtar såklart) gör Killed by Death #40 till en av de mest intressanta samlingarna i den serien som jag äger.


Förutom singeln skickade Pontus även låtar som jag tidigare aldrig hört. Dessa är All Messed Up och den sjukt bra Record Companies från samlings-LP:n - Six of the Best -79, samt Action man från samlingskassetten Afrika Corps-8?.

Tack Pontus för att du tog dig tid, dessa kommer nog att spelas ett bra tag framöver.


Tryck HÄR och lyssna på:


Wild youth 7"

1. Wat ‘bout me

2. Radio youth


V/A - Six of the best

3. All messed up

4. Record companies


V/A - Afrika corps

5. Action man

6. Record companies (en aning snabbare version)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0