Ville rekommenderar... Xpozez - Burntout Youth 7" m.m.

image153
Ville

Ville är en driftig ung storfiskare med rosor på kinden och solsken i blick. Snart går han in i studion för att göra egna avtryck i (punk-)historien. Här rekommenderar han andras:


image157

Ännu en skiva som har spelats ofta. Fan vad jag älskar brittisk punk från 80-talet! Så många bra band och så många bra skivor! Burntout youth med Xpozez är en av dem. Denna goding från -84 är bandets fjärde släpp (Bearded viking / Retaliation records), och i mitt tycke det bästa (i jämförelse med de andra släppen jag har hört, dvs1000 Marching Feet och Be My New York Doll). Huddersfieldgänget levererar fem låtar i ren UK-82 anda (eller vad det nu kallas.) Bara A-sidan, med låtarna Burntout youth och Deformation dancing är skäl till att inhandla skivan. Seditioneries, Democrazy och Huddersfield sucks på B-sidan är inte så tokiga de heller.

En bra skiva med Xpozez (som senare blev mindre bra Instigators) kan laddas ned här!


1. Burntout youth / Deformation dancing

2. Seditioneries

3. Democrazy

4. Huddersfield sucks


P.S. Finns det någon där ute som äger/har hört deras första ep Systems Kill?


Nu när jag har nämnt Instigators, kan jag lika gärna lägga ut någon låt med dem också. Tycker inte att bandet har levererat så jättemånga hits, men det finns två. Två suveräna låtar. Låt nummer ett är Monkey Man från samlingen Bollox to the Gonads - Here´s Testicles och den andra är en låt från dears kassett demo, som jag saknar titeln till.

Testa Instigators här.


Kommentarer
Postat av: Per

Factory fodder har jag för mig att är en höjdarlåt från nån av de andra skivorna.

2008-05-20 @ 20:14:14
Postat av: Ville

Per-> Factory fodder finns på "punk dead - nah mate ,the smell is jus summink in yer underpants innit" samlingen tillsammans med låten no respect.

2008-05-20 @ 20:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0