Ville rekommenderar... The Dicks - Dicks Hate the Police 7"

image153
Ville

Ville är en mykolog från söder om Söder som gillar att plocka saker och att lyssna på punk. Här rekommenderas Amerikanska The Dicks. Ordet är Villes:

image159


The Dicks är kanske inte USA:s bästa band, men utan tvekan Texas bästa, och låten Hate the Police är i sin tur utan tvekan Dick's bästa. Därför känns det naturligt att lägga ut just Hate the police EP -  Dock inte originalet (som släpptes -80 på Radical records, och som man i dagens läge får punga ut med runt $500 för), utan en bootleg-variant som man kan få tag på för omkring $7. Jag nöjde mig med det andra prisalternativet.

image160


Det intressanta med The Dicks, bortsett från deras musik, är sångaren Gary Floyd. Han var fet, öppet homosexuell och klädde på spelningar ut sig till dragqueen. Det måste ha varit väldigt populärt i Texas på den tiden.


För dig som är obekant med The Dicks, tryck här och lyssna på Hate the police, Life time problems och All night fever.  


Kolla även på The Dicks liveframträdande med låten Hate the police från 2006 här:


Kommentarer
Postat av: Jason

Ja, hammaren och skäran var säkert populärt i Texas oxå.....och i resten av världen med för den delen (ja förutom vissa diktaturer då...).

2008-05-27 @ 07:16:07
Postat av: Per

Fan, vad jag skulle vilja se dem.

2008-06-03 @ 18:24:47
Postat av: Ville

-> Jag med!

2008-06-03 @ 22:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0