Fett bra dikt

Minns ni den här? Ingen vet vem som skrivit den (vad jag vet), och anledningen till det är väl att den som skrivit den i så fall skulle leva under dödshot och vara tvungen att byta identitet några gånger om året. Jag misstänker att Joss Stone evetuellt har ett finger med i spelet dock.

Då.
När alla ser blommors kraft
När livets mening finns i solens strålar
När ingen dryck är starkare än saft
Då ska vi slänga våra nålar
När ingen längre ser glädje i att döda
När inga soldater ligger gömda i buskar och snår
När alla kan ta del av livets gröda
Då ska vi kamma ner vårt hår
När alla kan möta sin nästas blick
När ingen längre i fattigdom bor
När glädje var något som andra fick
Då ska vi ställa undan våra kängor
När ingen längre sitter i bur
När djuren på människan litar
När vi rivit ner egoismens mur
Då ska vi slänga våra nitar
När ingen längre behöver bo på gatan
När jorden kommit in i en trivsam lunk
När ingen längre dyrkar gud eller satan
Då ska vi inte längre tillhöra något som vi kallar punk

Kommentarer
Postat av: Sörling

OH YEEEEEES!!!! En klassiker, hahaha. Kan inte någon spela in den... ooops det har ju redan Radioaktiva Räker och Varnagel gjort...

2008-03-19 @ 08:01:49
Postat av: Paco

Sörling>> Du skämtar? På officiellt släppt material också? Herregud...

2008-03-19 @ 10:46:28
URL: http://punkochoi.blogg.se
Postat av: Inge Ansvar

Tjejer och punk! ja vad ska man säga?

2008-03-19 @ 19:25:10
Postat av: stympati

haha om den e inspelad nånstans så måste jag ha den!

2008-03-19 @ 20:10:54
URL: http://stympati.blogg.se
Postat av: Nicke

första gången jag läste den där var det i syrrans Veckorevyn. Hoppas att det (inte) var där den först publicerades.

2008-03-19 @ 21:36:39
Postat av: Sörling

Oi! Det är svårt att vara ironisk på nätet. Så vitt jag vet har inte RR eller Varnagel spelat in dikten... än! ;-)

2008-03-20 @ 18:10:24
Postat av: AIK

Fan vad hemskt. Den kommer ju t.o.m. jag ihåg från när jag var 13. Och det är ju fan ett halvsekel sen...

2008-03-20 @ 22:07:55
Postat av: Elias

Jag läste den i en okej från 86, 87 nångång. Peace dude

2008-03-24 @ 10:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0