Contemptuous på vinyl

Tre år efter att Contemptuous lade ner verkar nu en LP betitlad For the Lot of You finnas till hands rykande färsk från franska etiketten Narayan Records. Jag skriver 'verkar', eftersom jag inte vågar hoppas på att det är sant förrän jag ser den på riktigt. LP:n ska innehålla det material som spelades in samtidigt som Nagel I Ditt Öga, som var med på tredje volymen av Kjellkompserien Brewed In Sweden. Skivan kommer att innehålla 13 låtar och är pressad i 350 exemplar vit/blå vinyl. Omslaget är lite som en blandning mellan något 80-tals-RAC-band och Tom of Finland.

image162 
Contemptuous hej då-spelning på Alcazar 2006

Kommentarer
Postat av: Papa Franz

gött! Är det med andra ord det matrial som ursprungligen skulle blivit albumet "Love, hate & contempt" ? Kul att det äntligen släpps men var det inte meningen att det skulle bli en samling med allt som nånsin spelades in... för det finns väl lite inspelat även efter hellspliten?

2008-06-02 @ 21:08:57
Postat av: Pike

Gillar inte vinyl :(

2008-06-02 @ 21:23:17
URL: http://www.kjellhell.se
Postat av: Robban

Papa Franz>> Jo, såvitt jag kommer ihåg så är det det. Det var länge sedan jag var i kontakt med Narayan Records, så jag vet inte exakt vilke låtar det är som är med eller hur omslaget set ut. Enligt uppgift ska dock allt vara på färgad vinyl, av vilken drygt 9 kg är på väg till mig. Det som finns inspelat efter hellspliten är en demoinspelning som ligger ute på nätet, går att hitta på exempelvis Soulseek.

2008-06-02 @ 21:23:59
URL: http://www.myspace.com/contemptuous
Postat av: Erik

Demoinspelningen är verkligen inget att ha, förutom att den är rolig för att "fuck your unity" låter RAC och trummisen sackar på alla låtar, men den fanns väl på soulseek? Hoppas
inte den är med på vinylen. Vore grymt om det var texter med. Vem är det förresten som fortfarande orkar betala för contemptuous.se?

2008-06-02 @ 23:18:48
Postat av: Erik

Är det nån som fortfarande har kvar tagningarna från repan i brandbergen? Dom ratade med Peter bakom spakarna? Vore kul att höra, fick för mig att de i alla fall kändes äkta.

2008-06-02 @ 23:23:00
Postat av: Erik igen

Bortglömd cover:

http://www.stomp-it.se/closing_time.mp3

2008-06-02 @ 23:38:31
Postat av: Robban

Erik>> Demon som jag pratade om spelades in efter spliten och innehöll låtarna "Politiker", "Shadows of the Backstreet", "Stockholm! Stockholm!" och "Friday Friends" (som vi sedan har spelat in med Antipati), samt "Paragraf 13" och "From the Ashes" som finns på myspace-sidan. Den första demon håller jag med dig om. Tycker iofs att "A Personal Fuck You" låter bättre där än på den riktiga inspelningen sen.

Vad jag vet har ingen kvar hellsplitlåtarna i första tappningen, möjligen Peter?

Bra där!

2008-06-03 @ 06:40:30
URL: http://www.myspace.com/contemptuous
Postat av: Koreanen

HÅLL ETT X TILL MIG!!!!!!!!!!

2008-06-03 @ 18:45:19
Postat av: Robban

Koreanen>> Jawohl! Förhoppningsvis kan jag plocka med ett till lördagen. Puss.

2008-06-03 @ 19:43:31
URL: http://www.myspace.com/contemptuous
Postat av: Pike

Sur och tvär....vill ha CD.

2008-06-03 @ 22:14:28
URL: http://www.kjellhell.se
Postat av: Erik

Laddade ner några låtar från Soulseek, bl.a. "Closing Time", men det var nån annan version... Den slutade tvärt o fult. Min (www.stomp-it.se/closing_time.mp3) är 40 sek längre och har ett snyggt uttonande slut. Skumt???

2008-06-04 @ 19:36:42
Postat av: Papa Franz

Om du fått era ex och ska ta med på löradg...ta ett till mig också. Kjam

2008-06-05 @ 08:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0