Ville rekommenderar... Subterfuge - Who's the Fool? LP

None
Ville - cyklist och fyllerist



Vi tar en vända tillbaks till de Förenta Staterna, den här gången till Las vegas, Nevada. Där fanns det nämligen ett band vid namn Subterfuge. Jag upptäckte dem efter att ha kommit över Nevada-punksamlingen Nuke your Dink http://www.7inchpunk.com. Och efter att ha hört bandets bidrag "legal who" var det en självklarhet att kolla upp dessa lite närmare. Efter en noggrann efterforskning kunde jag konstatera att bandet har släppt en enda skiva vid namn Who´s the fool (Mystic records -84) och efter ett intensivt letande fick jag till slut tag på den. Väl hemma, vid vinylspelaren, kunde jag även konstatera att LP:n innehöll flera hits, som t.ex. den fantastiska öppningslåten mercury (en cover på The wall), Jodie, Solitary samt den tidigare nämnda Legal who. Grymt bra punk från Subterfuge kan laddas ner HÄR.


1. Mercury

2. 24 hours

3. Jodie

4. Darling

5. Solitary

6. Legal who


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0