Ville rekommenderar... Riot Squad - Religion Doesn't Mean a Thing 7" & Fuck the Tories 7"

None
Ville - rysk smällare




Riot squad bildades -81 i Mansfield, England och släppte under 80-talet en hel del bra 7"or samt en LP.

Det bästa skivsläppet bandet har bidragit med är utan tvekan deras Religion Doesn´t Mean a Thing EP (Rondelet Records -82). EP:n är den andra i ordningen, men innehåller låtar tagna från deras första kassett-demo vid samma namn. Hela skivan, med sina tre låtar, är felfri och är en av mina top 10-favoriter. Gitarrer vassa som knivar, kaotiska trummor och hysterisk sång får en att klättra på väggarna. Dessutom så sköts sången av originalmedlemmen Duncan´Dunc´Mason. Dunc var bara med på de två första skivorna, för att senare jobba på heltid med sitt skivbolag Rot Records och sätta sina spår i punkhistoria genom Rot Records fantastiska släpp. Han släppte även Riot Squads resterande skivor med ny sångare.


1. Religion doesn´t mean a thing

2. Riot in the city

3. Why should we?



Fuck the Tories 7" (Rondelet Records -82) räknas som bandets första men enligt mig som andra, då Religion doesn´t Mean a Thing-demot kom innan denna. Även den här är en höjdarplatta, men kommer på plats nummer två, då den inte alstrar samma energi. Med samma grymma produktion och samma hysteriska Dunc bjuder den på.


1.     
Fuck the tories

2.      We are riot squad

3.      Civil destruction

Ladda ner båda sjuorna här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rätt passande nu när Crack babies gjort en split med riot squad

2008-07-07 @ 08:43:54
Postat av: Ville

Anonym-> Vad är det som är passande?

2008-07-07 @ 11:46:13
Postat av: Paco

>> Personligen tycker jag att det är en smula opassande. Av Riot Squad, that is.

2008-07-07 @ 14:18:42
URL: http://punkochoi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passande eftersom dom är på tapeten i stockholmscenen pga eller tack vare splitten

2008-07-07 @ 15:40:19
Postat av: Ville

Anonym-> Nu hänger jag inte med alls. Vilka "dom"?

2008-07-07 @ 15:47:39
Postat av: Papa Franz

Ville >> Det är väl uppenbart att den anonyma/anonyme(Vilket är rätt Paco?)gästen syftar på att Crack Babies fr Sthlm släpper en splitt samma vecka som du hypar deras första singlar här på bloggen... De tidigare nämnda singlarna har för övrigt gått ganska hett även på det Franzka residenset och jag tycker det ska bli intressant att höra hur de låter idag...

2008-07-08 @ 17:25:17
Postat av: Anonym

Crack babies suger

2008-07-08 @ 23:17:38
Postat av: Paco

Papa>> Ville kanske inte visste om den nyligen utkomna fyrbandspliten. Anonyme tror jag är rätt. Ska bli kul att se RS på Rebellion i augusti.



Anonym #2>> Jag är inte speciellt imponerad jag heller.

2008-07-09 @ 09:40:34
URL: http://punkochoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0