Brinn Broder Tuck, Brinn!

Eftersom halva bekantskapskretsen beter sig som svin i Wien gjorde vi vad vi kunde för att hålla vardagen och avundsjukan stången. På lördagen gjordes detta med hjälp av alkohol och Möllers kvalitetskorv på sommarens första officiella grillsession i park på Söder. Trots monsunregnet och åskan som tvingade in oss under en tall i typ en halvtimme var det trevligt, och man blev snabbt precis så full som man ville. Sen blev man lite fullare.

Kvällens event var Abjekt, Alouatta och Dobermann Cult på Broder Tuck. Abjekt verkar ha fått en del luft under vingarna och spelar på både 44:an och Gula Villan med Asta Kask i maj. Alouatta har jag varken sett eller hört innan, och jag kan inte säga så mycket om dem, men speciellt intressant verkade det inte. En gammal punkkompis kallade det för någonting i stil med "jävla emo-skit", och det lilla jag hörde tyckte jag var mer likt ett tillsnofsat Black Flag med för rent gitarrljud. Jag vet inte om någon av oss hade rätt. Där någonstans, efter mitt snobbiga konstaterande att musiken inte var god nog åt mig blev jag utslängd från Broder Tuck eftersom vaktstyrkan gjorde bedömningen att jag var för trött och behövde ta lite luft. Erik, gitarristen i Abjekt, blev utslängd i samma veva, med samma motivering. Om jag var en aning full var Erik däremot ganska nykter efter endast tre öl och ett svettigt gig. Men det skiter ju Broder Tuck i - slänger ut musiker i band som just spelat på deras smutsiga inrättning. Jag uppmanar till bojkott. Broder Tuck är en svullen hora.

En glad nyhet är dock att Baltzer; mannen, myten, kommer att förära Blackpool ett besök i augusti. Jobbigt att vara vegan i Nordengland.

image151

Idag har jag kurerat min skakiga lekamen med obegränsade mängder te och SkinnymanPigalle, Arthur Kitchener och gamla Oi! - och punksamlingar i vinyl. Imorgon bär det av till gruvan igen. Tur att det blir en kort vecka.

Kommentarer
Postat av: Kimmen

Jag betedde mig iaf inte som ett svin i Wien utan var lika proper och städad som vanligt! För övrigt så var inte det där Oi! bandet "Skinnyman" så värst bra tycker jag.

2008-04-29 @ 20:14:14
Postat av: Erik

Hata & förpesta och bränn hela skiten och utvisa vakterna!

2008-04-30 @ 11:19:11
Postat av: Kalle / Alouatta

Vi snodde några citat och la dem på vår myspace.
Hoppas det är ok?

2008-05-13 @ 00:10:59
URL: http://www.myspace.com/alouatta
Postat av: Paco

Kalle/Alouatta>> Hehe... ja, givetvis. Men du får ta och lägga till "någonting i stil med 'jävla emo-skit'", annars duger det inte. Var inne en vända där och blev emotionellt överdoserad av gnällgitarren i Animal ;)

2008-05-13 @ 17:55:17
URL: http://punkochoi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0