Hardcore på Snövit

   På lördag  blir det Stockholms-hardcore på Snövit. Klubb Sheriff bjuder på Doberman Cult (medlemmar från bland andra The Hipshots, The Contract, Antipati, The Dontcares, Sleepless Nights och Saboteur (om jag inte minns fel)) och gamla Frontlash. Det brukar inte kosta mer än sisådär 50 spänn, och för er som inte vet det ligger Snövit på Ringvägen (T-Skanstull) typ mittemellan Götgatan och Renstiernas Gata på vänster sida om du har röven mot Ringen. Om jag kommer iväg på det här kalaset och inte blir hemma för vård av sjuk fru eller hamnar i Södertörn på spritfest, blir det första gången sen typ -99 jag ser Frontlash live, och andra gången totalt. Det hela kommer att gå i någon sorts Tribute to Raybeez-anda; en skitnödig ursäkt för att få spela covers. Dock kommer dessa nog bara att uppta en liten del av seten.

   Den här typen av svettig och posig hardcore kan vara nog så charmig, men Dobermann Cult kommer bara undan med sina spännistexter om de medger att det i deras fall blott är fråga om teater. Eller vad sägs om rader som: "No-one in here is a pretty boy/ No-one in here gives a fuck about your empty words/ No-one in here is socialy acceptable/ (ursäkta mig Martin, du jobbar som lärare och har både sambo och hund) Just brute motherfuckers live and on their... Drink hard fight Dirty/ It sure aint nice it sure aint pretty/.../No-one in here is a pussy.../"

   Ska bli kul att se dock. Om det nu blir så. Tjuvlyssna på Dobermann Cult här.

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0