Ville rekommenderar... Instant Agony!

image153

Ville är en ambitiös punkrockare från Vantörs församling med näsa för obskyr punk. Han kommer att tipsa och komma med rekommendationer här i bloggen med jämna mellanrum. Den här gången förordar han gamla Instant Agony.

image40
Instant Agony 1981

Årets Rebellionfestival i Blackpool bjöd på riktigt fina akter, som Threats, Subhumans och The Adicts för att nämna några. Alltid kul att se dessa gamla band, men överraskad blir man ju inte, då man oftast vet vad som kommer. Men Rebellion bjöd även på ett par helt nya framträdanden för min del, och ett av dem var Instant Agony.

   Gubbarna levererade en helt ok spelning, som jag tror, till en större del bestod av deras nya låtar (i och för sig såg jag och min kompanjon Opoku bara halva spelningen, då vi hade ett hektiskt schema). Hur som helst, de lät bra i mina öron och var lugnt värda att kollas upp.

   Väl hemma i Sverige införskaffades Fashion Parade och No Sign of Life. Två EP:s  från 1983 som fick mig att tänka något i stil med "varför i helvete har jag inte hört det här tidigare?"
   Två suveräna skivor med enkelt, melodiöst och rått innehåll.

image42


Båda skivorna, samt alla gamla rekommenderade skivor kommer inom snar framtid att läggas upp punkochoi.blogg.se i Mp3-format. Mer om det senare. Tills dess, gå in på bandets myspace sida och lyssna på deras nyare material: http://www.myspace.com/instantagony  .


image41
Instant Agony 2004

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0