Paco recenserar... Blind Justice - S/T Demo

image125
Paco Recenserar

(Blind Justice - S/T Demo, DIY)
Jag nämnde den här demon i förbigående i inlägget om punkspelningen i Norrköping i lördags, efter vilken jag för övrigt inte har varit sugen på den minsta lilla pint Guinness. Nu har det alltså blivit dags att skriva lite mer om den; åtminstone det förtjänar den. 
   Kvartetten kommer från Västervik och bildades ganska nyligen. Mer exakt än så kan jag inte vara, tyvärr. Det är ganska genomsnittlig punk det här, som säkert många skulle kalla för Oi!, ett begrepp jag drar mig för att använda om band som inte är från södra eller östra London och upplevde sin gyllene ungdom för bortåt trettio år sedan.
   Som jag också redan tidigare påpekat så sjunger Tampe på ett alldeles speciellt sätt. Han låter liksom trött och förbannad på samma gång. Det är väl i det både styrkan och svagheten hos det här bandet ligger. Det blir jävligt eget, men är kanske inte så jäkla bra. I Declare My Hate och Sunday Weakness funkar det hyfsat och i Fuck It vrålas det på ett sätt som inte alls är oävet. Valet av cover, Sorry - ursprungligen av The 4-Skins - skvallrar väl liksom bandets namn om att dess influenser är just de där som orerade i södra och östra London för en massa år sedan, och genomförs förvånansvärt bra. Det är en bagatell det här, men det ger ett visst hopp om vad som komma skall, eller i alla fall vad som skulle kunna komma. Jag håller tummarna. Testa valda delar av demon här.

image36

Kommentarer
Postat av: Tampe

Tack för att du recenserade den! Vi har nya grejer på gång, kan bli en del på svenska faktiskt.
Ha det fint!

2007-10-05 @ 00:18:51
URL: http://www.myspace.com/blindjusticeswe
Postat av: Galten

Blind Justice är glädjemusik! Vi gillar de så mycket att vi var på väg att göra cover på en av deras låtar när vi spelade i Nybro sist.

2008-01-09 @ 08:58:17
URL: http://www.myspace.com/RoyalStakeout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0